T24 Haber Merkezi
ODTÜ Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Kısmı öğretim üyesi Prof. Dr. Soner Yıldırım yapay zekâ ve yeni teknolojiler hakkında yaptığı değerlendirmelerde “Bu yeni teknoloji vasat popülasyonu artırıyor. Yalnızca yapay zekâ ile derin ve uzun müddetli öğrenme olmaz. Herkesin birebir yahut misal karşılıkları anında verdiği kesim büyür ve bu durumda yapay zekâ yaratıcılığa takviye olamaz,” dedi.
Hürriyet müellifi Nuran Çakmakçı, öğretim teknolojileri alanında birçok ulusal ve memleketler arası yayını olan Prof. Dr. Yıldırım’la eğitimde yapay zekânın tesirlerini konuştu.
Yıldırım “Özel eğitime muhtaç çocuklarda, görme-duyma üzere fizikî engellilerde yapay zekâ şahane dayanaklar sunabilir. Öğretim işi sınıfta başarıldıktan sonra öğrenmenin kalıcılığı ve derinliği desteklenebilir. Ancak yalnızca yapay zekâ ile derin ve uzun müddetli öğrenme olmaz” ihtarında bulundu.
“Yeni teknolojinin ortamdan çekilmesi durumunda geride kocaman vasat bir popülasyon kalabilir”
“ChatGPT’nin âlâ bir öğretim aracı olup olmadığı, maharetleri geliştirip geliştirmediği, yaratıcılığı ve kritik düşünme marifetlerini destekleyip desteklemediği son vakitlerde deneysel araştırmalar ile sorgulanıyor,” diyen Yıldırım şöyle konuştu:
“Bu araştırmalara nazaran yapay zekâ kısa müddette yanlışsız karşılığa ulaşmayı sağlıyor. Pekala eğitimdeki maksadımız kısa müddette gerçek karşılığı vermek mi? Şayet hedefimiz buna evrilirse çocuklarımız gerçek hayattaki sorunlarla yüzleştiklerinde olağan performansın gerisine düşebilirler. Araştırmalar sonucunda bilim insanları yeni teknolojinin ortamdan çekilmesi durumunda geride kocaman vasat bir popülasyon kalabileceğini belirtiyor.”
Yazının tamamı için .
‘Gecenin Kıyısı’nda taraf tutmanın anlamsızlığı üzerine bir hikâye |